Hej igen!

Hoppas allt är bra, det var ett tag sen nu men har haft fullt upp! Vi har haft en stor städhelg så alla hästar har fått vila. Vi har varit så himlans duktiga! 

I fredags var det 3-års test för våra gullungar. Det gick bra, alla skötte sig väldigt bra dock var det lite fundersamt över en del poäng, men så är det ju alltid. Vi hade med oss XLNS Fibbio, Mq Queen, Missoni SEQ och Posche life. Fibbio blev spänd på banan men släppte till något mot slutet. Jag red alla 4 på ridprovet och alla blev väl godkända!! :) Det var jag, Mads, Maria, Anna och Rebecka som åkte. Först var det löshoppningen och då börjar man med att lösgaloppera hästen i båda varven för att dem ska kunna bedömma galoppen och för att den ska komma igång. Sen efter det stannar man hästen och låter hästen hoppa fram 2 språng sen efter det börjar bedömningen. Alla hästar måste hoppa 120 cm för att bli godkända. Alla våra klarade de galant. Det var jag, Mads, Anna och Rebecka som var på banan. Efter löshoppning börjar bedömningen extriört och gångartsbedömning. Först går man på medellinjen i skritt fram och tillbaka. Sen stannar man korrekt uppställt framför domaren en stund för att dem ska bedöma hästen. Sen fortsätter man skritta på medellinjen, sen trav runt hela ringen. Där är min uppgift att springa efter med spö för att hästen ska bli extra kvick i benen. Mads sprang. Efter den bedömningen görs ridprovet. Jag har ju aldrig varit med på ett 3årstest förut så det var väldigt kul att jag fick vara med så mycket och till och med rida ALLA på ridprovet! Fantastiskt! :D Happy! Det går bra nu!

Det har varit en rolig helg också, vi hade grillfest i lördags med alla från gården och utifrån. Det bjöds på god mat med mycket trevligt sällskap och självklart en massa alkohol.. Vi alla var pigga i söndags klockan 6.30 kan jag ju säga. Sen har vi haft städhelg hela helgen vilket innebär att alla hästar har fått vila. Vi har städat, målat och fixat allt man kan fixa typ.. Det är tip-top här som vanligt med andra ord! 

Igår red jag Jazz Wine ändå efter jobbet för att jag inte ridit på några dagar nu när det varit 3årstest, ledighet o lite annat. Jag ska ju tävla på fredag så vi måste ju vara fit for fight! "Zessan" har varit sjukt fin senaste men hon är ett speciellt sto som kräver en koncentrerad och konsekvent ryttare, hon är helt underbar! Gillar henne jättemycket och jag känner det på henne också för hon har fullt förtroende för mig och älskar att jobba. Nu kanske folk undrar om jag fortfarande ska tävla för BRS. Jag kommer inte fortsätta tävla för BRS utan börjar nu att tävla för Segersta Sportryttare, anledningen till det är framförallt att jag bor och arbetar på Segersta Equestrian och det ingår i arbetet! Allt är inte helt klart men det blir klart innan fredag. 

Nu ska jag gå och äta frukost sen tänkte jag gå ner och rida Jazz Wine på min lediga dag, det är kärlek de!! haha. Jajuste, ni kanske undrar om Ruben, han har skrittat i 2 veckor och ska om 2 veckor börja joggas. Han har blivit superfin i kroppen!

Här kommer lite bilder från i helgen! 

Anna och jag!
Rebecka och Malin!

Rickard och Jessica!

Elsa, Gabbi, Linda och Cornelia!

Underbar bild på Julia och Elsa!

Chefen lagar mat, helt rätt!!

Malin, Anna och jag!

Jag, vaktmästare Aivares och Elsa!

Äntligen fick han sig en puss........ Jag, aivares, Elsa, Anna,Malin, Rebecka!

Mads grillar!

Typ Sveriges sötaste barn; Julia och William!

Nisse(Askö) med fru och Mads chillar!

Ska försöka skriva lite mer kontinuerligt haha... Vi hörs! 
Kramkram!



Kommentarer
Postat av: Jenny Johansson

Så fina bilder, du är värkligen snygg i håret nu "så vacker ", vi är på ön farfar o jag vi fixar med vårat bygge, det blir kanon bra. Nästa helg har jag planer på Västerås och dig,vi får höras du kansje är i Tumba??På bildena utstrålar du att du trivs med livet är det så?? kramar frå oss!!

2011-05-16 @ 16:12:09
URL: http://jennyjohanssondressyr.blogg.se/
Postat av: Jenny Johansson

Hej farmor! Haha jag undrade verkligen varför det stod att det var postat från mig själv men förstod direkt att du snurrat till det lite. Tack så mycket, jag mår så bra så! Vi kan höras framöver om jag är här eller hemma i sthlm. Kramkram! Hälsa farfar!

2011-05-16 @ 22:22:54
URL: http://jennyjohanssondressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0