HEJ!

Idag har det varit en lång men jäkligt bra dag! Dagen började som vanligt 6.30 med stalltjänst.

Efter frukosten började vi rida. Första hästen var såklart Zessan (alltid först!), hon var riktigtriktigt fin efter att inte ha gjort så mycket sen tävlingen i fredags. Så det var väldigt roligt, nu ska vi jobba mycket med förberedelse inför byten. Enkla byten, växla galoppen, mycket övergångar. Det är så roligt för vi utvecklas varje dag tillsammans! 
Efter Zessan red jag Jimmy Choo för Mads. Det var superkul och gick jättebra. Passet handlade om samling och bärighet sen mycket om galoppombyten, att känna rätt feelings. Det var verkligen kul och Jimmy är bara helt fantastisk! Efter Jimmy red jag Capriman, som jag inte ridit tidigare. Det var väldigt kul, en härlig individ som var arbetsvillig och fin! Efter Capriman red jag Tarot, ny tillridninghäst. Jobbade mycket enkla byten, växla galopp då vi är i stadie att lära honom att byta galopp. Efter Tarot longerade jag Morris som var lika fin som vanligt! Efter Morris så åkte jag till andra gården. 

På andra gården så mockade jag 3 boxar sen red jag Sometime, som jobbade på bra, suuupergalopp verkligen! Efter "Sune" skrittade jag Fuga och Ruben. Sen badade jag Ruben så han blev skinande ren. Imorgon ska han bli snygg om fötterna då hovslagaren kommer! Var hemma vid 19. Jag och Rebecka tog bara en macka till middag och satt o gagga som vanligt. Sen hade vi lite "fixanaglarnakväll". hehe.. Man vet ju aldrig vem man träffar här på gården. Skämt o sido. ;) 

Nä, bums i säng. Hoppas alla mår bra! 
Kram Jenny

Kungen av Segersta; "Weine"

Kommentarer
Postat av: Martina

Vargenstephaner!

Skönt att du uppdatera från gården, så man vet vad som händer! :)

Kramar

Martina

2011-05-23 @ 22:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0