Gokväll!

Det blir lite snabbskrivning nu. Hellre det än ingenting eller vad säger ni! Det har varit en lång dag. Har varit och haft träningar i Nykvarn, det är därför jag kommer hem så sent, sen hade jag kvällsfodringen också.

Dagen började som vanligt med stalltjänst. Sen började vi rida. Red först min lilla prinsessa Jazz Wine, som var superduper fin idag. Red i ridhuset sen gick jag ut på utebanan, och då blev hon riktigt spänd och kastade sig för domarbåset osv. Sen efter mycket om och men slappnade hon av och blev fin. Men allt kan hända imorgon, det är hennes första start i livet så vi får ta det lite som det blir. Jag var iaf jättenöjd med henne idag. Mads med!! Efter det red jag Van Morrison som var jättefin idag. Mycket bättre idag! Började passet ca 15 min låg form-jogging och bara skrutta runt lite för att han skulle hitta sin egen kropp och balans, sen tog jag upp honom och red på lite mer- superfin verkligen. Mads kommentar: " Hästen är perfeeekt där Jenny, men du måste slappna av lite". haha, ibland har jag tendens att rida med "förmycket" i traven så att det ser ansträngt ut. Men efter att jag tänker på de och slappnar av i hela bäckenet så blir det kanon. När Morris var klar så red jag en av våra praktikanters ponny, Grandy, som hade lite åsikter så att säga, men blev riktigt fin! Hade lektion för henne efter att jag ridit så att hon också fick känna på honom. Duktiga!

Sen så jobbade vi på i em sen var vi helt plötsligt klara. Jag skulle ha lektioner ute i Nykvarn (Sthlm) och Rebecka ville hänka på så vi körde en tripp dit. Stannade och käkade middag och bara hade allmänt trevligt som vanligt!! Mycket skratt och prat. Gullunge.  Jag har ponnybarn som rider för mig några gånger i veckan så det är superroligt! 

Nä, nu ska jag sova. Måste vara pigg och kry imorgon, det behövs....!!! <
Bilder från idag;

P2 står och smörjer! Del av gången.

Kattilattens place! Koll på allt!

Rondellen och feta SEQ lastbilen!

GODNATT!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0