Gokväll!!!

Söndag kväll, har precis duschat och packat inför imorgon. Imorgon åker jag hem till stockholm för lite ledighet. Ska fira min bästa vän bland annat som tar studenten, wie! 

Söndagar brukar oftast vara väldigt lugna, många av våra hästar har vilodag då. Men idag red jag först Van Morrison, han gick ju hårt igår och väldigt bra så jobbade honom låg och rund med lösgörande arbete bara. Han var jätteduktig, sen skrittade jag ut 45 min med Helene och Lorenzo och bara fick gå med helt långa tyglar och bara gå rakt fram och pusta ut. Riktigt trevligt! Efter Morris red jag Doc Holiday, absolut en av mina favoriter. Han var duktig. Jobbade mycket sidvärtsrörelser, förvänd, öka minska galoppen och massa annat skojs. Han blev väldigt fin. Efter "Dockan" så tog vi en lite längre lunch. Sen körde vi igång i stallet igen. Sen red jag för Vincente med Jazz Wine 18.30, hon gjorde ett riktigt bra jobb och vi fick massa bra kritik av honom, han är GRYM verkligen, han är så lugn och pedagogisk och när han säger att det är bra, då är det BRA! :) 

Nä, det var väl dagen i korta drag. Måste verkligen sova nu, klockan blev lite för mkt. Jobbar bara till 12 imorgon men har 4 hästar att rida iaf. 

Vi hörs imorgon, Nattinatti!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0