Gokväll!

Har precis haft besök av mina bästa vänner Denise & Alexandra. Vi snackade massa skit och åt sedan middag. Jättetrevligt. Det blev en god köttfärspaj med sallad, mums.

Idag var Ruben superfin. Han vilade ju igår och var hur fräsch som helst idag. Tränade lite enkla byten och gjorde mycket övergångar. Han var jättefin i traven då han hade bra drive. Han börjar mer och mer mogna i sig själv. Jag är så otroligt glad när jag tänker efter. Jag har bara haft Ruben drygt ett år och när jag fick honom kunde han knappt galoppera, jag överdriver inte. Han var en stor jänglig älgkalv typ. Ibland har man faktiskt funderat på om han härstammar fr älgen. Men nu börjar han mer och mer övertyga mig om att han är en häst! haha. En fin sådan. Nä nu ska jag inte prata skit om min lilla prins, han är bara bäst!

Jag känner att jag har utvecklats mycket som ryttare också. Förut kunde jag ha väldigt kort tålamod, jag blev sur för att det inte var precis så som jag ville att det skulle vara. Men jag har verkligen kommit bort fr de. Vi är där vi är och tillsammans ska vi utvecklas och bli bättre. Det går inte att bli bäst på en månad, allt tar sin tid. Nu känner jag mig otroligt taggad och det känns som om vi har framtiden framför oss! Jag hoppas det iallafall.

Imorgon ska jag åka till Segersta igen och kolla igenom allt så att jag vet hur mycket grejer jag kan ta med mig. Det är ju både mina grejer (ridkläder+vanliga såklart) och Rubens utrustning m.m som ska med. Checka av lite frågor som jag undrar över. Flyttlasset går ju på torsdag! Är så himla taggad, och det är så roligt att Ruben är fin nu också. Nu gäller det att hålla i det bara.

 
                         Jag och min fina Don Rubicon


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0