Hej!!

Klockan är 21.00 och jag ligger redan i sängen, helt underbart! 

Idag har det varit en riktigt bra dag!! Dagen började som vanligt med stalltjänst, idag mockade inte jag något utan fixade med tvätten osv. Släppte ut hästar vid 7 och några till skritten som vanligt.  Gjorde först iordning bruksprovsvinnaren, Clever Hill Q, till Mads. Sen gick vi upp o åt frulle. Efter det började vi rida. Först ut blev Jazz Wine. Red på utebanan för Mads. Hon var jättefin verkligen. Sen efter det red jag Van Morrison för Mads också. Det gick super. Efter det så red jag en stund på Jimmy Choo, vilken häst! Wow. Riktigt häftigt. Sen skrittade jag ut en sväng på Boogie.

Efter lunch åkte jag och Anna till andra gården och fixade alla unghästar. Idag fick Mc Queen, Missoni, Midrock, Sune och Posche löshoppa. Alla var duktiga. men den som var grymmast idag var nog Sune. Riktig klippa.
När vi var klara med hästarna där så fixade jag och pysslade med Ruben. Han mår prima. Han har redan börjat gå ut, vi har byggt en lite mindre hage, typ sjukhage, till honom som han står i hela dagarna bredvid dem andra hästarna. Så han mår prima och såren är riktigt fina. Det kommer nog gå snabbare än jag trodde så jag är jätteglad att jag tog det här beslutet om att operera honom, nu är skiten borta! :) Sen visst, kan det bli komplikationer efter en operation men än så länge känns och går det jättebra! 

Imorgon jobbar jag halvdag så ska åka och rida Lorian och sen ha två lektioner. Hörs imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0