Heeeej!!!

Sorry för dålig uppdatering men mitt internet har krånglat. Nu gjorde jag en återställning på datorn så nu fungerade det visst..

Som sagt så jobbar jag för Mads Hendeliowitz nu, det känns toppen! Kan börja med att skriva om måndagen. Måndagen började med stalltjänst vid 6.30. fodring, mockning och utsläpp+ut i skritten. Sen började vi rida. Först red jag Son of chex (kexet), Jazz Wine (Zessan), Van Morrison och Marnie. På Tisdagen så var det en av de jobbigaste dagarna jag varit med om nästan- Ruben opererades. Jag mådde sämre innan han opererades än när jag gjorde det.. Allt gick jättebra iallafall. Det var tufft för mig men efter ett tag lättade det. Det brast när vi skulle hjälpa till att dra honom tilll rätta (sövd), tungan rätt ut och såg stendöd ut.. Det fick mig att börja gråta och göra ont i hela mig. Så man älskar sina djur :) Jag var väldigt orolig över att lägga honom och själva uppvaket men Solvalla skötte det så profisionellt, stor eloge till Gunnar Nilsson som gjorde operationen, imponerande "gubbe" som verkligen kan sin grej. "Den här tror jag på!" Sa han om Ruben haha.  Jag och mamma fick vara med under operationen en stund när dom gick in i leden och knippsade bort benbitarna, det var intressant. Nu har Ruben flyttat till Mads andra gård där han mår toppen. Han står på mysig halm och har först nu boxvila i 3 dagar sen ska det trappas upp med sjukhage, promenader osv.. Var hos honom ikväll och ryktade lääänge på honom, min finafina prins! Juste. Innan vi åkte till Solvalla på fm så red jag Kexet och Zessan. 

Idag har jag ridit Jazz Wine, Lorenzo, Sometime, Boogie night. Sen var vi borta på andra gården. Jag och Anna red ut Sometime (Sune) och Van morrison, supermysigt. Sen löshoppade vi alla 3 åringar; Midroc, Missoni, Posche, Mc Queen och Marnie. Alla var jätteduktiga! När vi var klara med allt där så pysslade jag med min älskade rubbebubbe. 

Nu ska jag bums sova. Hoppas datorn fungerar imorgon. Vi hörs! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0