gokväller!

Idag blev det lite sent me bloggandet.. Har precis lagt mig i sängen. Det har varit en lång dag! 

Dagen började med stalltjänst som vanligt här på Segersta. Sen så började ridandet. Först red jag Jazz Wine, Toxic och Mc Queen. Jag och Anna var på andra gården och det var kaos, blåste så himla mkt så dem flesta fick vila idag. Ryktade Ruben ordentligt och gosade så mkt. Han är så himla kelig nu stackarn.. Men jäklar vad fin han är i pälsen nu!!! :) Friserade manen på han, oljade hovar sen fick han massage med Arnika på rygg och rumpa, yes he loves me! ;) Tusse..

När ja o Anna var klara på gården åkte vi till Sista gård där Anna har sin häst stående. Jag red Annas fina häst, Sessan( en annan sessan med s haha) Hon var riktigt fin idag! Riktigt duktig i piaffen, fick bitvis bra passage. Hon är så duktig. Efter vi var klar med alla hästar så åkte vi hem, bytte om och sen drog in till Bålsta för middag och sola solarium time. Åh tusan vad skönt det var. Nu är man inte likblek, nu är man bara - blek.... ;) 

Kom typ nyss hem. På lördag em+hela söndag är jag heeeelt ledig. Underbart. På lördag em ska jag åka till Lorian och rida honom sen ska jag ha lektion för två ponnytjejer som ska börja träna lite för mig, superspännande och kul! 

Höhö på tal om inget ska jag ta hästskötarexamen. Fråga mig inte varför, för inte ska jag bli någon hästskötare inte! Men bara bra att ha med i bagaget. 

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0