Välkommen!

Hej alla glada, välkommen till min lilla blogg!

Jag är ingen höjdare på det här med att blogga men jag ska försöka göra mitt bästa.
Detta kommer bli en slags hästblogg då jag i första veckan i januari flyttar till Segersta Equestrian (Bålsta). Jag ska nämligen dit och jobba som dressyrelev/beridare åt Jeanna Högberg. Det ska bli så obeskrivligt roligt. Med mig ska jag ha min 6 åriga valack, Don Rubicon, som kallas "Ruben". Han är efter Don Romantic-Welt Hit I.  Så här på denna blogg kan ni följa mitt äventyr med Jeanna,alla hästar och såklart min & Rubens utveckling.

Jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt. Jag börjar dra igång med bloggandet redan nu om ni vill följa förberedelsen. Ja, nu ska allt packas, jag måste köpa bil på 3 veckor osv.osv.osv....

Jag kanske kan presentera mig själv också. Jag heter Jenny Johansson och är 19 år, fyller 20 i mars. Jag är en glad, ambitiös, utåtriktad hästnörd som har hållt på med hästar i hela sitt liv. Jag tog studenten i våras 2010 och började därefter jobba på SEB Stureplan där jag arbetat tills nu, när denna möjlighet kom till tala. Tänk er vilken omställning att stå i kostym dagligen, fixad från topp till tå, till att flytta ut och leva som "bondlurk" med hästar och gå i ridbyxor hela dagarna? Haha, det är lite roligt,  det ska bli så otroligt skönt!

Nu kanske många undrar hur fan jag tänker när jag går från ett väldigt bra jobb  Och sen väljer att åka och jobba med hästar. Men det här är verkligen något jag drömmer om, något som jag drömt om länge. Jag vill verkligen satsa. Jag vill verkligen det. Jag är så otroligt glad att jag fått den här möjligheten. Och jag, VI, ska verkligen göra vårt bästa.

 


Hoppas du vill följa oss, ha en trevlig kväll!

/Jenny



Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad roligt för dig! Tycker att du gör helt rätt även om du lämnar ett bra jobb, men banken står kvar:)och skulle du inte ta chansen så skulle du säker ångra dig hela livet! Jag är lite nyfiken på hur du fick/hittade jobbet? Lycka till, jag kommer att följa dig på bloggen:)

2010-12-19 @ 09:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0