Mysdag med fina Ruben

Idag har jag haft en väldigt lugn dag, sov ut som jag inte gjort på hur många veckor som helst. Riktigt skönt. Åkte upp till stallet och tog in odjuret. Red i stora ridhuset idag, alldeles själv!!! Det kändes nästan lite konstigt att vara själv i ridhuset. Annars så brukar jag få trängas i lilla ridhuset med typ 10 pers. Nu när jag jobbar på banken bli mina dagar lite långa. Jobbar 8.30-17.30 sen 1 h hemåt, hemma ca 19 och vissa dagar blir ridhuset ledigt vid 21.00, hemma vid 23 vissa dagar, upp igen vid 5.30. Ibland känns det lite tufft :) Men nu har jag verkligen något att se fram mot. Snaart ska jag få jobba med hästar på heltid, det ska bli så jävla kul rent utsagt.

Back to the subject, Ruben var kanonfin idag. Red LA:3an, han är riktigt stadig o fin i bågarna, han börjar arta sig! Hade gramanen i början då han fick jogga igång låg och rund. Det tycker han är jättemysigt. Snart ska bytena sättas också.wihoo. Det känns lite lustigt att jag bara har haft Ruben lite mer än ett år. När han kom till mig så var han en stor jänglig älg, bokstavligt talat, som knappt kunde galoppera ett varv. Det har varit ett jobbigt år men samtidigt så är det så himla kul nu när det har skett en så stor utveckling. Det är så fantastiskt roligt att hålla på med unghästar, det är så spännande att följa utvecklingen. Det är inte lätt, men det ska det inte vara, det är det som är charmen, att kunna kämpa sig upp med sig själv, sin häst och såklart en tränare man har bra connection med. Jag har tränat för Kerstin Dahlberg regelbundet flera ggr i veckan.Hon har varit enormt bra stöd för mig o Ruben, peppat mig på ett pedagogiskt bra sätt. Hon är så himla duktig, jag beundrar henne, alltid lika kul att se henne rida Ruben (och såklart andra hästar). Det kommer bli jobbigt att inte rida för henne, men jag är helt säker på att jag och Jeanna kommer komma bra överens och att jag kommer få grym hjälp!

Imorgon blir det träning för Kerstin igen. Tränade i fredags och han var kanonfin. Min "lilla" Don Rubicon. Kanske till och med kan få mamma att filma o ta kort, men vi får se hur det blir :)

Nu ska jag inte skriva mer för då tycker ni säkert att det är skittråkigt att läsa. Om ni har några frågor så är det bara att fråga på!



Kram Jenny & Ruben


Kommentarer
Postat av: Christin

Å va roligt att du redan börjat blogga! Jag följer inte en enda blogg, men din kommer jag hålla koll på :) Ska bli så spännande att få följa er. Kramen.

2010-12-18 @ 23:08:27
Postat av: Jenny Johansson

Jaa jag tänkte att det kanske är lite kul och vara med i förberedelsen :) Vad kul att du vill följa oss!!! Tack så mycket, kraaam

2010-12-18 @ 23:37:34
URL: http://jennyjohanssondressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0