Lång stalldag idag!

Hallå där, idag blev det en lång dag i stalllet. Red lektion för Kerstin på fm, vi var supernöjda med honom. Han var superfin. Riktigt stadig och fin i förvända och hade riktigt bra tryck i traven. Det börjar mer och mer komma. Han har lite svårt i traven då han inte riktigt är tillräckligt stark än att få den här powertraven. Han har suuupergalopp som man bara sitter med i, den är helt amazing. Traven kämpar vi med men har blivit mycketmycket bättre, traven är ju den gångart som är lättast att utveckla så det känns bra. Han ligger ju efter i utbildning pågrund av hans storlek (hela 180 cm!!) och sen såklart hur mycket utbildad han var när han kom, typ inriden i Rubens fall.

Satt därefter o fikade med trevligt folk från stallet. Det är alltid så mysigt att sätta sig ner o ta en varm kaffe när man nyss varit uppe och fixat mocking m.m. Bara chilla lite och snacka massa strunt! Det har gått många timmar åt det, haha.

Sen var det Stockholmscupen för både ponny & Häst. Tror det blev vinst för båda lagen så det var ju skitkul!Gratulerar! Kollade när Victor red fina lilla prim som han haft bara några veckor, så läcker liten B-ponny, dom kommer gå långt tillsammans det är jag övertygad om!

 När jag skulle åka hem idag var bilen helt insnöad, det har ju snöat HELA dagen??! Hur är det möjligt?? Hur fasiken kan det snöa så mycket? JAG VILL HA SOMMAR, VÄRMEEE!!!! Nu kom jag precis innanför dörren och ska hoppa in i duschen och vänta på middag. Sen blir det lite mys framför brasan med en koppkaffe. Imorgon väntar jobb på SEB och är inte jättesugen att åka in då jag är hundra på att det kommer vara feta förseningar med pendeln.... o dessutom få pulsa i 1 m snö haha. jaja. Nu ska jag sätta lite fart. Kanske skriver lite senare.

Juste, mamma filmade ju mig idag......................... det gick så himla bra och jag var överlycklig att vi hade filmat!! Och nu när jag ska lägga in filmen så är det något fel och filmen kan inte visas. ååååh mamma... Det har hänt typ 5 ggr så jag blev lite småirriterad ;) menmen, hoppas på att kameran bara typ är kall och snart kommer igång.

Ha en trevlig kväll, nu ska jag äta lax!



NU är det bara 3 veckor till jag flyttar. Gaaalet spännande!!!!! Det är bara langa frågor om ni har några!

Kram Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0